KOŠÍK
0 Kč






Dilema prodejce kuchyňských linek

« zpět
25.02.2016 / 15:30
 
 
Dnes se mi to stalo znovu:
 
Přišli zákazníci s tím, že mají zájem o kuchyňskou linku. Přinesli si půdorys rodícího se bytu, náčrt budoucí kuchyně tak, jak si ji vymysleli, a po mě chtěli 3D vizualizaci, cenu kuchyně a také potřebovali poradit ohledně budoucích rozvodů elektřiny, s umístěním dřezu, odpadu apod.
Při prvním pohledu na jejich schéma kuchyně stačilo po drobné korekci sednout k počítači a kuchyňkou linku objednat, nechat si zaplatit zálohu, a poskytnout zákazníkům požadované údaje.
Nevím, jestli je to moje výhoda či nevýhoda, ale já se zákazníků hodně ptám na řadu dalších věcí spojených s realizací, používáním a účelem (využitím) kuchyně. A díky tomu se právě dozvím informace, které ve mne vyvolají nové podněty, nápady a návrhy, jak již „hotový“ návrh kuchyně poupravit (dle mého soudu) ku prospěchu věci. A toto je právě moment, nad kterým se já sám pozastavuji. Kdybych se v tomto případě tolik neptal a kuchyňskou linku zákazníkům objednal tak, jak si jistě po zralé úvaze doma naplánovali, mohl jsem mít uzavřený obchod prakticky hned a s jistotou, že si to zákazník nerozmyslí. Zákazník by odcházel s pocitem, že má starost z krku a že si to hezky a sám vymyslel.
Je totiž obvyklé, že prodejce čehokoliv, tedy v tomto případě i já jako prodejce kuchyňských linek či třeba kancelářského nábytku, jsem motivován a hodnocen podle svých výsledků, a každá prodaná kuchyňská linka se počítá.  Takže proto řeším dilema, jestli prodat hned (když má zákazník „jasno“) bez „námahy“, nebo jestli se se zákazníkem bavit hodinu dvě a částečně překopat jeho úvahy. Faktem je, že do hlavy nikomu nevidím a někomu třeba není vůbec příjemné, že mu bourám představy o kuchyni, kterou si ve svých úvahách vybudoval a k jehož řešení ho vedly různé důvody, o kterých nechce nebo nemá chuť se bavit. Ale jsou i zákazníci, kterým tato debata přijde vhod a jsou za nové podněty rádi. Jenže tyto podněty mohou vést k tomu, že se zákazník zvedne, hezky mně poděkuje a odejde domů si to rozmyslet. 
 
A přijde ještě?
 
Často ano, ale někdy také ne, a pak si říkám, kdybych se v tom nerýpal, měli jsme zákazníka a já měl třeba lepší výplatu. Možná bych byl takto lepší obchodník a krátkodobě bych asi měl i o něco lepší výsledky. Ale já věřím tomu, že ten druhý postup je pro zákazníka lepší a buď to zákazník ocení a rád se vrátí, nebo jsem jedním v řadě, s kým svůj problém konzultoval. Nakonec zákazník koupí tam, kde bude cena také rozumná, ale kde mu třeba ani tak neporadí - to už vlastně ani nemusí, protože zákazník už vlastně ví vše podstatné.
Jenže pak se stane to, že mi přijde email tohoto znění:
„Dobrý den pane Šenk,
 
děkujeme Vám za skvěle odvedenou práci, za pěkně propracovaný návrh kuchyně, praktické rady, řešení určitých překážek, ochotu a vstřícnost.
 
Dále bychom také rádi poděkovali za perfektně odvedenou práci, přesnost, ochotu, přístup a pracovní flexibilitu manželům Stoncelovým (pozn.: to jsou naši montéři) moc Děkujeme.
 
Kuchyňské studio Maxi Orion Olomouc rozhodně doporučujeme
 
S pozdravem manželé Mackovi“
 
K tomu není co dodat. Z takových emailů máme velikou radost všichni, kdo se na daném projektu podílejí. Toto nás utvrzuje v tom, že svoji práci snad děláme dobře. Pro toto věřím, že nejen můj přístup při jednání se zákazníky, ale i přístup celé naší firmy včetně výborně pracujících montérů je z dlouhodobého hlediska správný. Proto se s obdobným přístupem věnujeme zákazníkům, kteří požadují náročné řešení šité na míru, jako zákazníkům, kteří hledají jednodušší a třeba i cenově dostupnější řešení (ze kterého nakonec může "vypadnout" velmi hezká a účelně uspořádaná kuchyňská linka).
 
Pokud jste mé úvahy dočetli až sem, pravděpodobně přemýšlíte o pořízení nové kuchyňské linky a hledáte, na koho se obrátit. Jak vidíte, za to, že se budeme společně bavit o Vaší situaci, nic nedáte. Můžete získat inspiraci či cenné rady, které můžete jakkoliv využít. Je jen na Vás, jestli Vám náš přístup bude vlastní a Vy v nás získáte důvěru a svěříte nám realizaci Vaší nové kuchyně.
 
Abych na Vás měl potřebný čas a mohl se Vám plně věnovat, je třeba domluvit si schůzku předem, protože pokud to neuděláte, může se stát, že přijde chvíli před Vámi někdo jiný, kterému se začnu naplno věnovat, nebo se trefíte do předem dohodnuté schůzky, kterou většinou plánuji na cca 1,5 hodiny, a tak dlouho vydrží cekat opravdu málokdo. Předem domluvený termín je jistotou pro Vás, že s Vámi počítáme.
 
Zde najdete kontakty přímo na mne i s náhledem na můj diář, který se snažím aktualizovat. Těším se na Vás!
 
 
                                                                                                                                                                             LŠ
 
P.S. A jak to vidíte Vy, jaký přístup by vyhovoval právě Vám? Můžete se o svůj názor s námi podělit v našem rodícím se diskusním fóru o kuchyňských linkách, anebo na kuchyně chytře.


Naše prodejna je tady 10 let. Jsme největší česká firma prodávající nábytek na Olomoucku.  Máme největší výstavní plochu, asi 4.000 m2 hned vedle Kauflandu. Otevřeno máme od pondělí do neděle, tedy 7 dní v týdnu. Naše specializace je na obývací pokoje a ložnice. U nás můžete zakoupit zboží od světových i českých výrobců nábytku. Vybíráme si takové dodavatele nábytku u kterých se můžeme spolehnout na kvalitu. Máme vystaveno mnoho sedacích souprav, na které si u nás můžete sednout. Kvalifikovaný personál Vám vysvětlí všechny možnosti výběru potahových látek a rozměrů. Snažíme se každému zákazníkovi vyjít vstříc ve všech jeho požadavcích. Naši zaměstnanci jsou schopni nabídnout i různé atypy přesně na přání zákazníka. Aktuálně je naším stěžejním dodavatelem sedacích souprav slovenský výrobce – Bodnár.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

VĚTŠINU ZBOŽÍ NA TĚCHTO STRÁNKÁCH MÁME VYSTAVENOU NA NAŠI PRODEJNĚ V OLOMOUCI.

Naše centrum Olomouc má rozlohu 4000 m2. Najdete nás na parkovišti Kaufland v Olomouci. 

Města kde nás znáte: Olomouc, Prostějov, Přerov, Šternberk, Litovel, Mohelnice, Uničov, Zábřeh, Lipník, Moravský Beroun.

Milí zákazníci, těšíme se na vás!

CENTRUM NÁBYTKU MAXI ORION, s.r.o.



CENTRUM NÁBYTKU MAXI ORION,s.r.o.

Tovární 40 (parkoviště Kaufland vjezd z ulice Vejdovského), Olomouc
Otevírací doba:
PO-PÁ 9:00 - 18:00
SO-NE 9:00 - 18:00

Kontakty:

E - shop   
mob: 775 531 696
e - mail: info@maxiorion.cz


Prodejna
tel.: 585 244 317
mob: 775 559 401